Vraag je fans
Bij ‘vind ik leuk’ kan je op de pijl klikken en dan klik je op ‘als 1e weergeven’. Op je mobiel kan dat ook via instellingen.
Samen op 1 lijn
Vraag je fans waar ze over willen praten. Welke raakvlakken hebben ze met je pagina? Waar praten ze over? Zonder je doelgroep ben je nergens.
Mensen aansporen
Dat kan al met termen met ‘bezoek onze website’ of ‘schrijf je in voor onze nieuwsbrief’. Vraag om betrokkenheid door de fans te vragen hoe ze over een bepaald onderwerpen denken. Een goede tip op dit gebied is de ‘Vul in’-zin. Bijv. ‘Vul in… Internationaal Ambitieus is voor mij…’ en dan laat je mensen iets invullen en zo ontstaat er reclame.
Consistentie
Wen jezelf aan om tenminste 2x per week iets op FB te plaatsen. Voor optimale consistentie is tot 5x posten per week vereist.
Actualiteit
In Nederland is men al begonnen met de discussie rondom Zwarte Piet. Deze actualiteit levert veel hits op. Dat geldt ook voor de heisa rondom de Syrische vluchtelingen.
Kort maar krachtig
Zodat men niet op ‘meer lezen’ hoeft te klikken. De 1e zin moet triggeren om de rest te lezen. Slechts een klein deel klikt op meer lezen.
Levendige foto’s
Gebruik altijd tijdlijnfoto’s met daarop mensen, dieren of natuur. Iets dat leven uitstraalt. Levendige foto’s trekken aan en zorgen voor meer interactie.
Smartphone
Gebruik smartphonevideo’s in je tijdlijnupdates. Dit verhoogt de binding. Het hoeven geen gelikte video’s te zijn.
Gebruik je eigen huisstijl
Denk aan je logo, plaatjes en andere uitingen waar je huisstijl in te zien is.
Luister naar je statistieken
Kijk naar je statistieken voor wat het beste voor jou werkt.
Smartphone
Gebruik smartphonevideo’s in je tijdlijnupdates. Dit verhoogt de binding. Het hoeven geen gelikte video’s te zijn.