Strategie bepalen
Er is niets mis met zuinig zijn met je marketingbudget. Je moet ook resultaat verwachten voor elke euro die je investeert in je bedrijf qua adverteren, zodat je op effectieve wijze bewustzijn voor je merk kunt creëren. Het is ook niet aan te raden om elke post te promoten. Bepaal hiervoor een strategie. Creativiteit zonder strategie is kunst, maar creativiteit met strategie is adverteren.
Meet je resultaten
De enige garantie voor succes is als je resultaten meetbaar maakt. Cijfers liegen niet en vertellen je precies wat wel werkt en vooral ook wat niet werkt. Je eigen ideeën en meningen zijn niet toonaangevend voor succes.
Je weet pas of een goed idee ook goed werkt in de praktijk, als je de resultaten meet. Analyseer de aantallen likes, klikken, betaald bereik, acties etc.
Als je website bezoekers trekt, zorg er dan voor dat de conversies worden opgeslagen, zodat je kan zien of ze bijv. dat e-book hebben gedownload. Google Analytics geeft je ook inzicht in wat het publiek aanspreekt.
Creatieve media content
Op Facebook zal je geen stand houden tegenover je concurrenten als je een normale foto post naast de link naar je blog. Je onderneming heeft een achterliggend verhaal en het is aan jou de taak om je publiek te boeien en binden met je verhaal.
Volgens bepaalde bronnen worden er dagelijks 4 miljard video’s op Facebook bekeken en dit aantal is groeiende.
Er worden dagelijks 350 miljoen foto’s toegevoegd. Leg je toegewijd toe om minstens 1 dag per week foto’s en video’s van je business te maken. Deze kwalitatieve, verpersoonlijkte content kan dienen als de ruggengraat van je socialmediastrategie.
Kijk maar eens goed rond en je zal zien dat bedrijven foto’s plaatsen van hun klanten in hun omgeving. Dat wordt geassocieerd met gezelligheid, wat meer bezoekers aantrekt.
Als je het ook nog eens koppelt aan een groots evenement en dit bericht vervolgens promoot, zal je zien dat je bereik, likes en shares zullen opstijgen tot ongekende